In de ledenwijzer vind je alle relevante informatie als (toekomstig) lid. Van aan- en afmelden tot baanreglement, van bardiensten tot contributies, van trainingen tot speeltijden, etc, etc.
1. INTRODUCTIE
TC Weert-Oost (TCWO) is in november 1978 opgericht en was tot 2009 gevestigd aan de
Tromplaan waar op 5 gravelbanen getennist kon worden. In 2009 is TCWO verhuisd naar de
huidige locatie aan de Kaaskampweg. Hier liggen 6 tennisbanen met LED-verlichting, een
oefenkooi en een miniveld. Allemaal all weatherbanen.
2. ORGANISATIE
Kort samengevat ziet de organisatiestructuur er als volgt uit:
- Bestuur
Het bestuur van TCWO bestaat uit een Dagelijks Bestuur (DB) en een Algemeen
Bestuur (AB). - Dagelijks Bestuur
Het DB bestaat uit de voorzitter, secretaris en penningmeester. Taken van het DB zijn
o.a. het opstellen van beleid, het verzorgen van de in- en uitgaande correspondentie,
het voorzitten en notuleren van de vergaderingen, het beheren van de financiën, het
onderhouden van representatieve taken, het beheren van de ledenadministratie, het
innen van contributie en andere inkomsten en de uitgifte van spelerspasjes etc. - Algemeen bestuur
Het AB bestaat uit het DB en de voorzitters van de diverse commissies (zie bij
Commissies).Taken van het AB zijn o.a. het uitvoeren van de beleidsmatig opgestelde
taken, het aansturen van de uitvoering binnen de commissies, het aansturen van de
dagelijkse taakuitvoering binnen de commissies, het op elkaar afstemmen van de
activiteiten van de verschillende commissies.
Voor samenstelling en bereikbaarheid van het bestuur en de diverse commissies zie de
website onder clubinformatie.
In principe doe je zaken met een commissie. Is je vraag commissie-overstijgend of heb je een
klacht richt je dan tot de secretaris ([email protected]).
2.1 Commissies
Binnen de vereniging zijn een aantal commissies die in het DB en AB gedefinieerde taken
uitvoeren. Alle commissie- en bestuursleden zetten zich in als vrijwilligers. Samengevat betreft
het de volgende commissies met respectievelijke taken.
2.1.1 Jeugdcommissie (JC)
De jeugdcommissie behartigt de belangen van zowel de jeugdleden als de ouders en is een
belangrijke schakel tussen de jeugd/ouders en het bestuur. Nieuwe leden worden door de
jeugdcommissie opgevangen en zo meegenomen binnen de vereniging. Daarnaast regelt en
verzorgt de jeugdcommissie samen met de technische commissie de interne en externe
jeugdcompetitie, clubkampioenschappen en recreatieve toernooien en activiteiten. Ook
probeert de jeugdcommissie zo veel mogelijk nieuwe jeugdleden te werven.
2.1.2 De Onderhoudscommissie (OC)
De Onderhoudscommissie heeft als taak het onderhouden van het park, de tennisbanen en
het paviljoen. De OC heeft zitting in de toernooicommissie die onder leiding van de Technische
Commissie en het bestuur toernooien organiseert.
2.1.3 De Technische Commissie (TC)
De Technische Commissie is belast met alle KNLTB gerelateerde wedstrijdtennis en
tennislessen.
De TC houdt zich bezig met de ontwikkeling van en verhogen van de prestatie van tennis.
Bij het organiseren van toernooien is de TC leidend in de toernooicommissie.
De TC heeft 4 hoofdtaken:
- Toernooien:
T.C. Weert-Oost Krokustoernooi, T.C. Weert-Oost CK Enkel & Mix, T.C. Weert-Oost Jeugdtoernooi, T.C. Weert-Oost Open Toernooi en T.C. Weert-Oost CK Dubbel. De TC publiceert het toernooi en beheert de inschrijving. Wanneer de inschrijving voorbij is zal de loting en wedstrijdplanning gedaan worden. Dit wordt naar de speler gecommuniceerd. - Competities:
KNLTB Voorjaarscompetitie, Najaarscompetitie, en Wintercompetitie - Tennis lessen:
Zomer- en winterlessen via TML. - Diversen:
Cranendonck Competitie, Inkoop tennisballen, etc.
2.1.4 De Horeca en Activiteiten Commissie( HAC)
De HAC is het aanspreekpunt voor bar- en keukendiensten. De HAC is verantwoordelijk voor
het Inplannen van bar- en keukendiensten en de samenstelling van het rooster Weekdiensten.
De HAC heeft zitting in de toernooicommissie die onder leiding van de Technische Commissie
en het bestuur toernooien organiseert. De HAC organiseert eigen activiteiten/toernooitjes.
Bijhouden voorraad Husselformulieren en de hierop vermelde uitslagen. De HAC is
verantwoordelijk voor de voorraad en de inkoop van drank en etenswaren. De HAC is het
aanspreekpunt voor alle leden die een activiteit willen organiseren en daarbij gebruik willen
maken van de bar.
2.1.5 De PR Commissie
De PR Commissie heeft drie hoofdtaken: interne en externe communicatie, verkrijgen en
onderhouden van sponsorrelaties, en ledenwerving en -behoud. Daarnaast ondersteunt de PR
commissie tijdens toernooien en andere activiteiten m.b.t. communicatie, sponsoring, ed.
2.2 Algemene Leden Vergadering
Het bestuur houdt 1 maal per jaar ( in februari) een Algemene Ledenvergadering (ALV),
waarbij alle leden van TCWO worden uitgenodigd.
Onderwerpen zijn o.a.:
- Het bestuur legt voorstellen voor aan de leden waarover gestemd gaat worden: o.a. voorstellen tot wijziging contributie
- Algemeen jaarverslag
- Financieel jaarverslagFinanciële begroting en balans
- Bestuursmutaties
2.3 Vrijwilligers
Onze club wordt volledig gerund door vrijwilligers. Voor bepaalde activiteiten zijn
vrijwilligers hard nodig. Je kunt altijd een steentje bijdragen. Voor meer informatie neem svp
contact op via [email protected] of vraag één van de bestuursleden
3. LIDMAATSCHAP
De TCWO kent diverse lidmaatschappen die zoveel mogelijk tegemoet komen aan de wens
van de leden.
3.1 Lidmaatschappen
Lidmaatschappen met KNLTB inschrijving:
- Senior KNLTB
- Senior 75+ Zomer
- Medior voor senioren tussen 18 en 21 jaar
- Jeugdlid KNLTB (tot 18 jaar)
- Inactief lid zie onder Ziekte etc Wel toegangsrecht; tijdelijk geen recht op spelen.
- Competitie leden. Deze leden zijn lid van een van onze competitie teams. Aan het einde
van het kalenderjaar worden ze afgemeld als lid. Competitieleden mogen alleen tijdens de
competitiewedstrijden onze banen bespelen.
Leeftijd geldt op peildatum. Peildatum is 01 januari van het jaar waarin de leeftijd wordt bereikt.
Een jeugdlid gaat contributie betalen vanaf het kalenderjaar waarin het 10 jaar wordt.
Lidmaatschappen zonder KNLTB inschrijving:
- Non-playing lid. Leden die niet meer kunnen/ willen tennissen maar wel graag lid willen
blijven/zijn. Wel toegangsrecht, geen recht op spelen.
3.2 Aanmelden als lid
Als de aanmelding via de website is gedaan gaat de ledenadministratie voor jou aan de slag.
Je wordt (afhankelijk van type lidmaatschap) aangemeld bij de KNLTB. Na je aanmelding bij TCWO heb je een welkomst-mail ontvangen. In die mail staat je clubnummer en bondsnummer (indien ingeschreven bij de KNLTB). Vervolgens wordt door de ledenadministratie een ledenpas aangevraagd. De levering kan 1 tot 2 weken in beslag nemen. De bij de aanmelding tot het lidmaatschap verstrekte persoonsgegevens worden door de vereniging opgenomen in het ledenbestand van de vereniging in verband met alle reguliere verenigingsactiviteiten. De leden zijn verplicht adresveranderingen ten spoedigste aan de ledenadministratie op te geven. De vereniging is verplicht de adresgegevens te verstrekken aan de KNLTB in verband met de aanmelding als lid.
3.4 Afmelden als lid
Leden dienen zich uiterlijk per 31 december schriftelijk bij de ledenadministratie af te melden
voor het nieuwe seizoen. Na deze datum zal het lid gebonden zijn aan de verplichtingen voor
het nieuwe seizoen en zal de contributie in rekening worden gebracht. Het
lidmaatschapsseizoen loopt van 01 januari tot en met 31 december.
3.5 Contributies en betalingen
Ieder lid betaalt jaarlijks contributie voor het vrij spelen op de banen van TCWO.
De ledenadministratie verstuurt jaarlijks de contributiefacturen naar alle leden. Contante
betaling van contributiegelden is niet mogelijk. De ledenadministrateur is gerechtigd de pasjes
te activeren voor toegang tot het park en bewijs van inschrijving bij de KNLTB als het
verenigingslid de contributie heeft voldaan.
Contributiewijzigingen worden jaarlijks door het bestuur berekend/voorgesteld en in de ALV
jaarvergadering door de leden bekrachtigd. De voor elk jaar vastgestelde contributies worden
vermeld op de website.
Elk jaar wordt van elk senior lid, tot 70 jaar oud, een borgsom voor de te verrichten bardiensten
gevraagd. Deze borgsom wordt tegelijk met de factuur van de contributie geïnd. Heeft het lid 1
of 2 van de gevraagde bardiensten verricht dan kan de borgsom naar rato door het lid
worden teruggeclaimd door een mail te sturen naar de bardienst coordinator.
3.6 Clubapp
De Clubapp is een app speciaal voor leden. De app wordt ook gebruikt om nieuwsflitsen te
ontvangen.
Download de KNLTB ClubApp via de Appstore of Googleplay.
https://play.google.com/store/apps/details?id=nl.lisa.knltb.app&hl=nl&pli=1
https://apps.apple.com/us/app/knltb-clubapp/id1450502339?itsct=apps_box_link&itscg=30200
Na je aanmelding bij TCWO
heb je een welkomst-mail ontvangen. In die mail staat je clubnummer en bondsnummer. Zorg
ervoor dat de ledenadministrateur steeds een juist mailadres en mobiel nummer van je heeft.
Na het aanmaken van een wachtwoord kun je inloggen in de ClubApp. Je kunt de
contactgegevens van jouw club vinden door op 'Waar vind ik mijn inloggegevens?' te klikken
in het inlogscherm.
Wat kan er allemaal in de Clubapp?
Voor mogelijkheden in de Clubapp zie URL KNLTB ClubApp : KNLTB.Club.
Mocht je problemen ondervinden met inloggen neem dan contact op met de
Ledenadministratie [email protected]
3.7 Ziekte, blessures, zwangerschap
Leden die onverhoopt ernstig ziek worden, geblesseerd raken zwanger worden of langere
tijd in het buitenland verblijven, waardoor zij gedurende minimaal 6 maanden niet kunnen
tennissen, kunnen na aanvraag bij de ledenadministrateur en na goedkeuring van het
dagelijks bestuur tijdelijk “inactief lid” worden.
Dit houdt in dat zij gedurende de periode dat ze inactief zijn niet op de baan mogen komen
tennissen. Zij mogen wel deelnemen aan de rondom het tennis georganiseerde activiteiten.
Uit deze inactieve periode vloeit een restitutie naar ratio van hun contributie.
Let op: deze regeling geldt niet voor een griepje of verkoudheid, maar is echt bedoeld voor
onderbreking om bovengenoemde redenen voor een te verwachten periode van 6 maanden of
langer.
3.8 Ledenpas
Vanaf 01 januari 2024 komt de ledenpas te vervallen!
Ieder lid van de vereniging ontvangt na aanmelding een ledenpas. De ledenpas is voorzien
van je pasfoto, je geboortedatum, het verenigingsnummer en je KNLTB bondsnummer.
De ledenpas wordt je verstrekt door de ledenadministrateur en de pas wordt geschikt gemaakt
als toegangspas voor ons terrein en als pasje om af te hangen op ons elektronisch
afhangbord. Bij verlies of beschadiging zal de ledenadministratie tegen kostprijs een nieuwe
ledenpas verstrekken.
4. PARK EN PAVILJOEN
4.1 Baanreglement
Voor het gebruik van de banen geldt het baanreglement. Alle leden dienen zich te houden aan
dit baanreglement. Het bestuur gaat er van uit dat ieder lid zijn verantwoordelijkheid neemt. In
voorkomende gevallen is het bestuur gerechtigd disciplinaire maatregelen te nemen tegen
overtreders!
Buiten de competitie en de toernooien dient iedereen zelf tennisballen mee te brengen.
Bij TCWO is het niet mogelijk rackets of ballen te lenen.
4.1.1 Afhangen
Afhangen is een begrip uit het verleden toen fysieke tennispassen aan een bord moesten
worden gehangen zodat zichtbaar was wie op de baan mocht spelen.
Heden gebeurt afhangen met je tennispasje in het digitale afhangsysteem in de gang van het
paviljoen. Een beschrijving voor het gebruik is aanwezig. Je kunt een baan reserveren via de
website en de Clubapp. Het systeem bepaalt aan de hand van het aantal ingevoerde
pasjes/opgegeven medespelers de tijd die voor jou en je medespelers gereserveerd wordt.
Niet afhangen betekent geen rechten op de baan. Als iemand anders de baan op wil, die wel
afgehangen heeft, dien je de baan te verlaten. Dit geldt voor zowel jeugd- als seniorleden. Als
er niemand naar de baan komt kun je blijven spelen totdat er iemand zich meldt die
afgehangen heeft voor de baan.
4.1.2 Bespeelbaarheid banen
Als het park open is, zijn in principe alle banen bespeelbaar, tenzij anders aangegeven.
Onder bepaalde weersomstandigheden mogen de banen niet worden bespeeld:
- Bij onweer
- Bij sneeuw, ijzel of hagel
- Bij opdooi, na een periode met strenge vorst ( een aantal dagen niet spelen
- Bij opdooi, na een periode van lichte vorst en als de banen nog wit zijn!
De onderhoudscommissie is gerechtigd voor het nemen van besluiten over bespeelbaarheid
van de banen. In geval de banen niet bespeelbaar zijn wordt je op de hoogte gesteld middels
een nieuwsflits op de Clubapp.
4.1.3 Na het spelen
De baan netjes achterlaten, ook eventueel zaken van anderen opruimen. Vegen hoeft niet
4.1.4 Speeltijden
NA 23.00 uur MAG ER NIET GESPEELD WORDEN! DE VERLICHTING MOET DAN OOK
UIT.
- Enkel spel : 45 minuten, incl. inspelen en opruimen!
- Dubbel spel : 60 minuten, incl. inspelen en opruimen!
- Miniveld : 45 minuten
Bij drukte dubbelen!
Baan 4: is tot 19.00 uur jeugdbaan en aan de jeugd voorbehouden. Na dit tijdstip is dit een
gelijke rechten baan. Baan 1-2-3-5-6 zijn gelijke rechten banen.
Gelijke rechten baan spreekt voor zich, zowel senioren als junioren kunnen met het
afhangsysteem gebruik maken van deze banen. Als er bij de competitie of andere activiteiten
gebruik wordt gemaakt van 5 banen, is de vrije baan (baan 4) een gelijke rechten baan.
Baan 5 en 6: Trainingen van TML vinden op deze banen plaats.
Uitzonderingen
Bij activiteiten die nog niet in het afhangsysteem zijn vastgesteld kan op aanwijzing van de
organisatie van een baan gebruik worden gemaakt met behulp van het afhangsysteem (dit is
altijd een gelijke rechten baan). Indien alle banen door de activiteit worden gebruikt wordt dit
aan de leden bekend gemaakt via de website, en/of Nieuwsflits en/of mail.
4.1.5 Toegang en verlaten van het park
Het park is toegankelijk met behulp van je ledenpas.
Buitenpoort: Haal je pas door de lezer.
Buitendeur: De deur naar de kleedkamers en toiletten kun je openen door je ledenpas door de
lezer (rechts van de toegangsdeur van het paviljoen) te halen.
Kantinedeur: Alle seniorleden hebben toegang tot kantine via het geactiveerde pasje. Wil je in
de kantine dan moet je het pasje door de lezer halen rechts van de kantinedeur. Op datzelfde
moment wordt jouw naam door het systeem vastgelegd en ben jij verantwoordelijk voor de
gang van zaken in de kantine.
Verlaten van het Park
Als je alleen de buitenpoort geopend hebt kun je zonder problemen het park verlaten. Zijn er
geen andere tennissers meer laat dan de buitenpoort dichtvallen.
Verlaten van het paviljoen
Ben je in het paviljoen geweest (kleed- en douchruimtes) en je bent de laatste die binnen is
druk dan bij het verlaten van het paviljoen op knop “A” van het paneel rechts van de
schakelaar voor de buitenverlichting. Na het indrukken onmiddellijk de locatie verlaten.
Controleer of de deur echt dicht is. Het alarm wordt in werking gezet( 4 rode ledjes op het
paneel branden nu.
Heb je de kantine opengemaakt?
Wil jij de kantine verlaten en de kantine is verder leeg doe de deur dan dicht en druk op “C” op
het paneel rechts van de schakelaar van de baanverlichting. Er gaan 2 rode ledjes branden.
Ben je tevens de laatste in het paviljoen druk dan op “A” en niet op ”C”( zie tekst hierboven
over verlaten van het Paviljoen)
Zijn er, als jij wilt sluiten, nog leden in de kantine die willen blijven dan moet een van de blijvers
jouw verantwoordelijkheid overnemen. Hij dient daarvoor, in jouw bijzijn, zijn ledenpasje
eenmaal door de lezer naast de kantinedeur te halen. Hij wordt vanaf dat moment door het
systeem als nieuwe verantwoordelijke persoon aangemerkt. En zal verder handelen zoals
hierboven omschreven.
4.1.6 Vrij spelen op de banen door jeugdleden
Het is voor jeugdleden van andere Weerter tennisverenigingen toegestaan om vrij op ons park
te spelen, mits ze vergezeld worden door een lid van TC Weert-Oost.
5. HUIDHOUDELIJK REGLEMENT
Zoals elke vereniging heeft TCWO een Huishoudelijk Reglement. Dit wordt beheerd door de
secretaris en wordt circa elke 5 jaar geactualiseerd. Een elektronische versie van het
Huishoudelijk Reglement staat op de website onder het kopje clubinformatie, huishoudelijk reglement.
Onderwerpen in het Huishoudelijk Reglement zijn o.a.:
- rechten en plichten der leden;
- vergaderingen van bestuur en ledenvergaderingen niet-reguliere commissies bijvoorbeeld
(kascommissie).; - regels over besluitvorming bij TCWO;
- organisatie Bestuur;
- aan- en afmelden als lid.;
- regels m.b.t. introducés;
- bijlage met financiële afspraken algemeen;
- rooster van aftredende bestuursleden;
- bijlage met taken en verantwoordelijkheden van bestuur, commissies en
ledenadministratie; - bijlage rookbeleid en lid van verdiensten
5.1 Veiligheid
In de hal van het clubgebouw staat een EHBO-verbandtrommel voor onverhoopte
blessures en er hangt een AED.
Bij toernooien en kampioenschappen wordt meestal extra medische hulp georganiseerd.
5.2 Rookbeleid
De TCWO houdt zich aan het vigerende rookbeleid en heeft een actief rookbeleid ingevoerd.
Dit betekent concreet dat in het hele gebouw (kantine, kleedkamers, hal) niet mag worden
gerookt. Het is wel toegestaan om onder de vaste overkapping te roken m.u.v. de plek bij de
toegangsdeuren
6. BARDIENSTEN
De bar wordt gerund onder eigen beheer door de HAC, de bardienstcoördinator en leden van TCWO. Alle seniorleden tussen 20 en 70 jaar kopen standaard bij aanvang van elk jaar hun 2 bardiensten af (60 EURO gelijk met de Contributie). Commissieleden en Seniorleden van 70 jaar en ouder zijn vrijgesteld van bardienst. Leden die vanaf 1 juli lid worden kopen 1 bardienst af (30 EURO) en leden die vanaf 1 oktober lid worden hoeven geen bardienst af te kopen voor dat jaar.
Medior leden van 18 jaar hoeven geen bardienst af te kopen.
Medior leden van 19 jaar kopen 1 bardienst (30 EURO) af.
Leden zonder vrijstelling (dus met standaard afkoop van 1 of 2 diensten) worden in de gelegenheid gesteld het afkoopbedrag terug te verdienen door in te schrijven op bardiensten of onderhoudsdiensten die door de club aangeboden worden: de beloning bedraagt 30 EURO per dienst van 4 uren, dus 7,50 EURO/uur. Het is echter niet verplicht.
- De bardiensten opengesteld voor inschrijving kunnen teruggevonden worden op de website op knltb.club en in de Clubapp.
- Iedereen die een bardienst gaat draaien dient in het bezit te zijn van het Certificaat Verantwoord Alcohol schenken, na het behalen van dit certificaat stuurt het lid een kopie hiervan naar [email protected]..
- De onderhoudsdiensten open gesteld voor inschrijving zullen tijdig gecommuniceerd worden middels de Nieuwsbrief.
- Indien een thuis-spelend competitie team zelf zorgdraagt voor de bardienst kan de Team Captain van het team een vergoeding ( max. 30 EURO) voor de uitgevoerde bardienst claimen.
- Senior Leden die extra diensten willen uitvoeren tegen vergoeding kunnen zich aanmelden voor de bardiensten-vrijwilligers-oproep-poule. Hiervoor vindt jaarlijks werving plaats middels de Nieuwsbrief. Hierop zal de bardienstcoördinator een beroep doen wanneer er (een week van tevoren) onvoldoende aanmeldingen zijn voor opengestelde diensten.
- Aanmelden voor een bardienst en deelname bardiensten-vrijwilligers-oproep-poule via [email protected]. En afmeldingen idem.
- Aanmelden telefonisch 0610664070 aan de bardienstcoördinator, bij aanvang van een bardienst in het paviljoen met de gewone huistelefoon van Tcwo.
- Afmelden telefonisch 0610664070 aan de bardienstcoördinator, na uitvoering van de bardienst in het paviljoen met de gewone huistelefoon van Tcwo.
- Na uitvoering van de bardienst stuurt het lid voor het verkrijgen van zijn/haar vergoeding (liefst binnen 2 weken) een email naar [email protected] o.v.v.: voor- en achternaam, datum en aanvangstijdstip van de bardienst en zijn/haar IBAN (bank)rekeningnummer, daarna zal de ledenadministrateur/penningmeester binnen 14 dg. de vergoeding overmaken t.g.v. het opgegeven rekeningnummer.
- Wil je afzien van deze terugbetaling en de club hiermee sponseren, geef dit dan door aan [email protected]. Hartelijk dank!
- Afmelden voor een bardienst dient minimaal 48 uur van te voren plaats te vinden, per email aan de bardienstcoördinator naar [email protected].
- Indien vragen bij het openen en sluiten van de bar, onduidelijke instructies of in geval van problemen kan gebeld worden met de weekdienst. In de bijlage checklist en algemene instructies/procedures voor de bardienst.
- Voor informatie voor openen en sluiten van de Kantine/Paviljoen/Park zie “Baanreglement/toegang”.
7. ACTIVITEITEN
7.1 Activiteitenkalender
Alle door de vereniging georganiseerde activiteiten (junioren en senioren) worden aan het
begin van het seizoen bekend gemaakt tijdens de Algemene Leden Vergadering (ALV)
middels een activiteitenkalender. De meest recente versie van de activiteitenkalender is te
raadplegen op de website www.tcweertoost.nl onder ‘Agenda’.
Doel van de activiteiten is de bevordering van deelname van zowel ervaren als niet ervaren
deelnemers en de versterking van de sociale interne clubverbanden.
Zie onze actuele activiteiten kalender op de website.
7.2 Husselavond
Husselen is een begrip in de tenniswereld waarbij d.m.v. het schudden van ledenpasjes
koppels worden gevormd. Elke woensdag vanaf 18.00 uur is er de husselavond voor
jeugdleden. Vanaf 19.30 uur is er husselavond voor senioren. De speelsterkte varieert. De
husselavond is vrijblijvend. Bijzonder geschikt voor nieuwe leden die hun weg nog zoeken
binnen de TCWO en leden die geen vaste tennispartner hebben.
7.3 Toernooien en Externe competities
7.3.1 Toernooien
Jaarlijks organiseert TCWO in de lente het Krokustoernooi) en in de zomer in week 34 het
Open toernooi dat open staat voor inschrijvingen door alle leden van de KNLTB van 17 jaar en
ouder dus ook voor niet-leden van TC Weert. Een overzicht van alle categorieën waarin kan
worden opgegeven (enkel en dubbel) staan vermeld op onze website en op www.toernooi.nl.
Gedurende de duur van het toernooi zijn op doordeweekse dagen in de avond en tijdens het
weekend de gehele dag (en afhankelijk van het aantal inschrijvingen mogelijk in het weekend
in principe alle banen gereserveerd voor het Krokus-en Open Toernooi. Voor details over de
speeldata zie de activiteitenkalender.
De organisatie van deze toernooien is in handen van de Toernooi-commissie. Deze
Commissie wordt samengesteld uit alle geledingen van de vereniging en wordt opgestart
door de TC. Naast de wedstrijden worden er allerlei activiteiten georganiseerd zoals
bijvoorbeeld een feestavond/middag, diverse loterijen en uitzonderlijke hapjes en drankjes.
Voor de winnaars in elke categorie worden leuke prijzen beschikbaar gesteld.
Tevens zijn de toernooien een mooie gelegenheid voor sponsoren om bijvoorbeeld via
sponsoren loterij en reclame-uitingen naamsbekendheid te verwerven.
7.3.2 Externe Competities
Namens TC Weert-Oost worden een aantal teams ingeschreven bij competities die vallen
onder de verantwoordelijkheid van de KNLTB. Inschrijvingen voor de seniorencompetities
kunnen alleen per team worden aangemeld bij de technische commissie.
De technische commissie heeft de uiteindelijke eindverantwoordelijkheid en
beslissingsbevoegdheid voor de aanmelding en de indeling van de competitieteams van
de senioren. De jeugdcommissie heeft de uiteindelijke eindverantwoordelijkheid en Ledenwijzer
beslissingsbevoegdheid voor de aanmelding en de indeling van de competitieteams van de
junioren.
Aan het spelen van competitie zijn kosten verbonden: de club betaalt de inschrijvingsgelden bij
de bond. Ballen, reiskosten en barverbruik zijn wel voor eigen rekening van het team en
dienen in onderling overleg geregeld te worden.
TCWO neemt ook deel aan de regionale OLDTIMER-competitie. Hiervoor gelden speciale
regels.
7.3 Training
Voor training maakt TCWO gebruik van de expertise en trainers van Tennis Management
Limburg (TML).
De zomertraining wordt gegeven in de periode eind maart t/m half september, de
wintertraining vindt plaats in de periode eind september t/m half maart. Voor meer informatie
en trainingsmogelijkheden kun je terug vinden op de website www.tm-limburg.nl van TML of contact opnemen [email protected].
8. CONTACT
Van elk lid is het E-mailadres en het mobiele nummer nodig om binnen de vereniging te
communiceren en om gebruik te maken van de app. Voor het gebruik van je gegevens zie de
privacyverklaring op de website.
Telefoonnummers en e-mailadressen van bestuursleden en commissies kun je terugvinden op de website onder Bestuur en commissies.